favourite blog? refer here :)

Friday, August 24, 2012

Hari Raya

Selamat Hari Raya. yeah, hari raya that i wish i can have a family potrait. but.. dream on la najwa. as usual. no need to 'buka pekung di dada' since i know i have silent reader. whoa! MALU! 
ok, start the day with sadness. my mum advise about my look and appearance. yes! serebeh. shut up! i know. but as my mom told me years ago, 'x pe x cantik baju x lawa, asal pandai' and yes, aku pegang kata2 itu. inilah hasilnya. mmg x pandai nak melawa. keh3. so, lepas ni aku xnak cakap kat anak pompuan aku mcm tu. tapi aku x la pandai mana. shame on me. ;D and she continue to bla bla bla bla until ada satu sentence tu yg buat aku touching sgt until my tears pun drop. then i reply. "dah la tu, x payah nak hina saya, rasa sedih sangat"
ye, aku taw aku nak pandai nak melawa mcm kawan-kawan yg lain, tapi aku x kisah. its me. aku suka dgn cara aku, gaya aku. kalau aku rasa aku nak pakai cantik2, aku pakai la, kalau x nak, xde mood lagi-lagi muka tgh dlm recover process ni ; mmg terok giler, lagi la malas nak melawa. kalau dah x lawa, pakai apa pun x lawa. tapi aku x suka aku dibandingkan dgn kawan yg lain. please la. biarla dorang nak pakai apa, catik mcm mna. one day, bila muka dah ok, aku pakai la proper, cun ckit ye ma. pstt.. tadi dah la pakai selipar getah je. ok sebagai perempuan mmg x patut. sume org nak pandang slek je kat selipar aku kan?? keh3. kasut aku x jumpa la weyh. mne ntah. ah! taram saja.
dah dari pagi mood x ok plus mmg time nak period mmg mood swing la. mcm haremmmmm. Every single thing doesnt look OK. 
dikesempatan ini, aku nak mintak ampun lagi kat mama. sori mama kena pegi meru sorang2. sebab aku keluar lagi dgn kawan mlm ni. because i feel happy with friends dari family kat rumah. to be honest, saya ni bukan dari happy family. dan terbukti kan? mmg mempengaruhi emosi anak-anak. dulu masa kecik-kecik x rasa sgt. tapi bila dah besar ni, mcm2 pulak aku rasa.aku masih belum boleh terima keadaan sekarang. dear blog, selagi kau ada aku dapat release kan ckit perasaan sebak ni. kat rumah x dapat nak manja-manja, nnti mama ckap kita ni gedix. LOL. tapi aku dapat peluk-peluk kawan aku bila jumpa. ow, so sweett. aku mmg suka letak kepala sambil baring-baring kat riba org. peluk dgn tiba-tiba. hohoho! sori ye sapa yg rimas tu. heheh.. ada pulak aku kisah kan? =_='
lastly, pesanan utk diri sendiri, " hargailah selagi masih ada"
Sesungguhnya aku menyesal dgn apa yg aku buat tadi. aku merajuk dgn mama. kalau merajuk dgn pakwe boleh la kau nak kena pujuk, tapi merajuk dgn mama, huh! harapan, mama pulak yg merajuk dengan aku, sebab aku merajuk dgn dia. dah berdosa.... besar lagi tu!
and one more thing, aku rasa masa hang out tadi, aku ada tersasul ckp tanpa ketidaksedaran on topic 'kahwin muda' tetibe sekarang baru aku perasan and tersedar benda tu ada kaitan dengan dia and.... seriously, i didnt mean it! aku mintak maaf. aku harap dia x perasan ketidak sasulan aku tadi. sesungguhnya aku tidak la matang dalam mengendalikan emosi dan percakapan.
dan di penghujung hari ni, aku sedar banyak la silap salah yg aku buat. jadi, saya nak mintak maaf zahir dan batin terutama sekali kepada semua yg berkomunikasi dgn saya pada hari ini. Kita mintal maaf korang :'( maafkan saya.

Peringatan utk diri sendiri:



kita minta maaf :'(





No comments: