favourite blog? refer here :)

Friday, November 2, 2012

cashier?

malas nak type panjang2. kalau boleh rakam then terus tulis sendiri kan best? hewhewhew. oh! lupa nak ckp. now i'm working. hewhewhew. as associate department? backoffice. section? invoice. sometimes buat receiving. sometimes support kat floor. gaji basic rm710. mmg sikit wey! bayangkan kalau yg kerja tu ada family. giler ah! mana cukup beb! siyes! anyway, aku kontrak je. 3 bulan. lepas tu blah r. igt aku suka sgt kerja situ? x hadap! eleh poyo je kan? actually the job is quite interesting. ye la benda baru kan? tapi makhluk2 kat sini yg annoying wey! wek! aku x suka. lagi2 yg laki weyh! they like too tease me like aku ni 12 tahun. please la wey, give ur respest. show ur respect. tahi! aku try the best on my work like always I do. 
ok2. jom cerita pasal keje aku. basically aku jaga invoice. duduk dlm tunggu report lepas staff receiving scan barang. tehn check report, tgok barang yg scan sama x kat dlm invoice tu. that's it! tu je. aku kira berbaloi la dgn gaji x sampai rm30 sehari. tapi! tapi! aku kekadang dipaksa buat receiving. at the 1st, i cannot accept. tapi lama2, ok la sebab abg nazri, shukri tolong, shaira ada, kak uyun pun ada. so, aku ok. tapi yg x ok nya..
yes! the team leader Mr. Fauzi a.k.a abg Fauzi kesayangan. Dia la yg banyak mendatangkan stress kat aku! hari kelima aku kerja, aku igt lagi.... *flashback* basicallly bukan salah aku. sume tu umar yg salah! but then, aku yg kena. hell yeah! syok giler kena bebel. aku senyum angguk2. dah baru lepas mkn, ngntuk pulak tu. adoi! apa yg dia bebel pun aku x paham. ini serius. apa yg dia tnye pun aku jawab meleret je. ye la, dah x paham, and itu buakn salah aku, mcm mana nak aku paham. ye dak? dgr je la. sambil menhan ngantuk. seksa betu! =_=' sedar-sedar ok dah habis bebel. bye2 abg fauzi. chow dulu. oh! nak bagi tahu, style aku kalau belajar, aku x ikut sgt ckp cikgu. aku ikut done aku je. maksud aku, aku akan kaji sendiri mcm mna jadi mcm tu, so selesaikan mcm mne? pastu tgok org lain buat mcm mne, then apply, kalau x ok carik cara lain. ha! mcm tu. tu yg lambat sgt nak belajar benda baru. sebab, aku bukan degil sombong x nak ikut ckp cikgu, tapi aku x paham pun cikgu ckp apa. kadang2 ckp belit2. x paham aku. so aku confident dgn diri sendiri, that's why aku belajar sendiri. ihik! sama la kes kerja aku ni. mmg TAK la aku paham apa yg staff senior ni ajor! serius. igt lagi masa mula2 belajar nak scan barang tu, di surung tekan F4 tekan F4, tekan F9, tekan la F9. function apa pun x tahu. kennnn... so aku lebih suka belajar sendiri. ihik! sori la sapa yg bengang ngajar tu. fuhh! 
Oh! berbalik kepada cerita abg Fauzi kesayangan tuh! dia pernah ckp kita sombong! ok fne, kita sombong, sombong. ye abg, kau mmg terror nak kenal someone tu even baru 5 hari jumpa aku. kenn~ bravo. ok I still the ignorance. then hari ni dia boleh ckp mcm ni: "gaya kau je la najwa, jalan-jalan" hello, aku jalan2 tapi sebab aku busy ok. tahu x banana bread yg kita received tadi dah dekat tarikh expired, so kena pulangkan and nak order brg baru ngn vendor tu bukan main sosa! so aku ke sana sini jumpa kak yati (dia kat floor pulak tu) so kena ulang alik, tnye mcm mne? mcm mne? so aku bekerja kan? dia x tahu kan? lepas tu aku pegi kat store belakang tu nak carik file lama nak buat filing. ada GRN lama tertinggal kat file aku tu. lepas carik x jumpa, aku malas la nak carik lagi. sume kerja tu aku buat lepas pukul 4 okey?? aku patut balik time tu! so, why kena hina aku?? lepas tu! bdia suka annoy kan aku. dia suka nganjing cara aku jalan! hey! Serius! I hate u! umur dah tua! perangai.... fuuuu.. please treat like an adult la! aku x nafikan good side dia dia agak bertanggungjawab. seee... aku baik kan? lepas hina org, cari balik good side dia? :D
 anyway hari ni seriously fuuuuu! even makcik guard pun x suka aku. like I care



time tu rasa nak tukar jadi cashier. amacam? best x cashier? nak try! :D



to be continued........

No comments: